Ma 28.3. tunnille
Sanakoe ja kuuntelukoe keskiviikon tunnilla.
DIGIKIRJA: Text 5 ja tema välbefinnande och hälsa kaikki tehtävät.
PLUSSA: Tunnilla jaettu harjoitussanakoe-moniste.
Sanakoe ja kuuntelukoe keskiviikon tunnilla.
DIGIKIRJA: Text 5 ja tema välbefinnande och hälsa kaikki tehtävät.
PLUSSA: Tunnilla jaettu harjoitussanakoe-moniste.
PAKOLLINEN:
Työvihkon s. 12 fraasit loppuun.
PLUSSA:
Työvihkon s. 14 (Text 5 fraser)
DIGIKIRJA:
Tee Hälsa och välmående, text 5 ja käskymuoto tehtävät ke 30.3. tuntiin mennessä.
POISSAOLIJAT:
Lue ja suomenna text 5 digistä. Ei tarvitse suomentaa kirjallisesti.
PAKOLLISET:
Työvihkosta s. 28 alin tehtävä ja s. 29 kaksi ylintä tehtävää.
DIGIKIRJA:
Utseende ja Kläder-teeman ja adjektiivien-tehtävät oltava tehtyinä ma 21.3. klo 13 mennessä.
POISSAOLIJAT:
Opiskele digikirjan teorian avulla adjektiviin käyttö ja täytä työvihkon s. 26-28 niiden teoria.
PAKOLLISET:
Utseende ja Kläder-teeman ja adjektiivien-tehtävät oltava tehtyinä ma 21.3. klo 13 mennessä.
Maanantaina kirjoitetaan pitkä kirjoitelma aiheella Utseende och kläder.
Tunnilla jaettiin plussamoniste (kaksipuolinen) substantiivin ja adjektiivin yhteistaivutuksesta. Tee, korjaa erivärisellä kynällä (vastaukset materiaalit-sivulla) ja näytä opelle plussien kerryttämiseksi (ennen päättöviikkoa).
Tee loppuun työvihkon sivut 8-9.
Tee digikirjasta Utseende & kläder tehtävät (testitehtävät vasta päättöpäivään mennessä).
PLUSSAT: vihreät teeman tehtävät. Teemavihkon s. 2 päättöpäivään mennessä.
Voit aloitella myös jo adjektiivin tehtäviä (tee vasta taivutuksen tehtäviä).
POISSAOLIJAT: Tee edellämainittujen lisäksi työvihkosta adjektiivin taivutus s. 26-27 (vain taipumattomiin adjektiiveihin asti).
PAKOLLISET:
Tee loppuun tunnilla jaetun substantiivin kertausmonisteen taulukkopuoli (substantiivin mekaaninen taivutus).
PLUSSA:
DIGIKIRJA:
Ennen lomaa tulisi olla tehtynä substantiivit digikirjasta, sekä koko koulu. Utseende-teeman tehtävät tulevat sitten yhdessä vaatteiden kanssa vasta.
PAKOLLISET:
DIGIKIRJA:
Tee digikirjasta substantiivin tehtävät loppuun tämän viikon aikana.
POISSAOLIJAT:
Sovi aika sanakokeelle ja kuuntelulle kun olet palannut kouluun.
Tunnilla sanakoe text 4 + dialog -fraaseista, sekä perjantailta siirretty kuuntelu samalla kouluteemalla.
Tee lisäksi työvihkon s. 24 yläosasta substantiivien taivutuksen taulukko (osa ehti jo tunnilla).
POISSAOLIJAT: Muista pyytää merkinnät työvihkon s. 5. Kannattaa treenata koulusanastoa esim. materiaaleista löytyvien quizlettien avulla (temaord - skola + text 4 fraser).
PAKOLLISET:
DIGIKIRJA:
Katson nämä tehtävät pe 4.3. klo 12.00.
PLUSSAT: Vihreät tehtävät käydyistä aiheista saa näyttää sitä mukaa kun on tehnyt.
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 21-23. Käytä apuna digikirjasta substantiivin teoriaa.
PAKOLLISET:
Muista tehdä digikirjasta text 3 ja skola tehtävät (ennen sanakoetta!).
POISSAOLIJAT: Tunnilla jaettu Flipgrid-tehtävä ja teemasanasto-sivu.
PAKOLLISET:
Tee digikirjaan kaikki opintokortin pronominitehtävät, myös refleksiivipronominit (tarkistan nämä maanantaina).
Voit myös aloittaa digiin myös Text 3 tehtävät (tarkistan skola-tehtävien yhteydessä ensi viikolla).
Text 3 fraasit työvihkoon saa aloittaa (osa fraaseista tulee dialogista jota emme vielä käyneet).
PLUSSAT:
Tunnilla jaettiin moniste (vapaaehtoinen). Tee sitten kun ehdit ja tarkista erivärisellä kynällä (materiaalit-sivulta) ja näytä sitten opelle.
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 20 ja 1.
PAKOLLISET:
Tee työvihkoon s. 19 pronominitehtävät.
Muista myös edistää digikirjan persoonapronominien tehtäviä (tarkistus maanantaina).
PLUSSAT:
Persoonapronominien vihreät tehtävät teemavihkoon. Tarkistus tunnilla.
Päättöviikon kirjoitelman puhtaaksikirjoitus viimeistään jakson loppuun mennessä.
PAKOLLISET:
Tee digikirjasta opintokortin mukaiset familj och släkt-teeman tehtävät ke 16.2. mennessä ja persoonapronominit ma 21.2.
Keskiviikon tunnilla kirjoitamme kirjoitelman perhe-teemalla. Korjaan päättöviikon kirjoitelmat tänään maanantaina, lue ehdottomasti saamasi palaute ennen keskiviikkoa. Jos ehdit, tee myös puhtaaksikirjoitus. voit tehdä sen myöhemminkin (HELPPO PLUSSA!)
PAKOLLISET: Tee työvihkon s. 15.
Muista aloittaa työstämään Familj och släkt teeman tehtäviä digikirjasta.
Tee työvihkon s. 29.
Kannattaa edistää myös digikirjan verbien tehtäviä.
Tarkistetaan torstaina myös käännösplussat temaord: mat ja text 4 vihreät tehtävät työvihkon takaa.
Poissaolijat:
Täytä työvihkon s. 28
PAKOLLISET:
Täytä loppuun työvihkon s. 31 verbit (apua digikirjasta: grammatik 2 - verbit).
Täytä työvihkoon tekstin 4 fraasit (sanakoe maanantain tunnilla).
PLUSSAT: Työvihkon s. 14 alaosaan tekstin 4 ääntöasut.
POISSAOLIJAT: Tehkää myös työvihkon s. 30 verbit. tarkistakaa takaisin tultuanne työvihkon s. 12.
MUISTA TEHDÄ DIGIKIRJAAN SU 23.1. MENNESSÄ OPINTOKORTIN TEHTÄVÄT ALISTUSKONJUKTIO SIVULAUSE JA RUOKATEEMA.
Ekan kirjoitelman puhtaaksikirjoituksia puuttuu vielä PALJON! Deadline oli kaksi viikkoa sitten. Armonaikaa pe klo 21 asti. Sen jälkeen vaikuttaa ykkösmoduulin arviointiin.
PAKOLLISET:
PLUSSAT:
Tee digikirjasta kaikki opintokortin sivulauseeseen liittyvät tehtävät (myös testitehtävät). Voit myös aloittaa jo ruokateeman tehtäviä.
Olemme virallisesti siirtyneet moduulista 1 moduuliin 2! Arviointiyhteenvedot ja arvosanat saat ensi viikolla.
POISSAOLIJAT: Tee loppuun työvihkon s. 26 ja s. 11 kaikki mitkä osaat.
Tunnilla sanakoe tekstistä 2. Lue siihen tekstin 2 fraasit. Halutessasi voit tehdä harjoitussanakokeen. Näytä se korjattuna erivärisellä kynällä opelle (vastaukset materiaalit- sivulla) plussien saamiseksi.
Tunnilla myös kuuntelukoe Fritid-teemalla (voi olla myös ruotsi-teemaa).
PAKOLLISET:
Täytä työvihkoon tekstin 2 fraasit s. 10.
Tekstin 2 ja päälauseen tehtävät digikirjasta (myös testitehtävät!) pe 14.1. klo 9.45 mennessä!
PLUSSAT: Digikirjasta tekstin 2 t. 8 (työvihkon taakse, tarkistus tortain tunnilla).
PAKOLLISET:
Tee Flipgrid-tehtävä. Mene osoitteeseen my.flipgrid.com ja kirjaudu sinne eduouka-tunnuksillasi. Kirjoita ryhmään liittymiskoodi (oikea yläreuna, sininen täppä), löydät koodin työvihkon kannesta. Tehtävänanto löytyy sieltä. Minimipituus 1 min.
Lue ja kuuntele ja suomenna (ei kirjallisesti) digikirjasta teksti 2.
Tee työvihkoon päälauseen sanajärjestyksen tehtäväsivu s.24.
Muista myös edistää päälauseen tehtäviä digikirjasta opintokortin mukaisesti. Katson ne tehtävät (ja text 2 tehtävät pe 14.1.).
Tee kaikki opintokortin digikirjan tehtävät aiheista Fritid ja kysymyssanat ja kysymyslause jos vielä on kesken. Katson ne maanantaina klo 11.00.
Hyödynnä digikirjan teoriavideota ja krijallista teoriaa aiheesta päälause ja täytä työvihkon s. 23.
POISSAOLIJAT: Sopikaa open kanssa kouluun palattua aika kirjoittamiselle (kesto n. 40 min.).
Tunnilla kirjoitetaan ensimmäinen ohjattu kirjoitusharjoitus. Tarvitsemme siis läppäreitä. Huolehdi että siinä on akkua. Kirjoitamme lopputunnista n. 40 min.
POISSAOLIJAT: Tee työvihkoon s. 22 ja s. 6.
PAKOLLISET: Täytä työvihkoon s. 7-8.
PLUSSAT: a. 8 alaosan kääännöslauseet.
Voit jo aloitta digikirjasta pikkuhiljaa tema-fritid tehtävät (ennen joulua tehtävät).
Maantaina sanakoe tektistä 1. Lue siihen tekstin 1 fraasit työvihkosta. Voit käyttää materiaalit-sivulla olevia Quizletteja apuna.
Tunnilla jaettiin myös harjoitussanakoe (plussatehtävä). Tee se, tarkista erivärisellä kynällä, vastaukset materiaaleissa.
Maanantaina katson klo 13 digikirjan tehtävät, joista tulee olla tehtynä työvihkon opintokortissa lukevat tehtävät aiheista text 1 + Sverige ja lukusanat.
Jos sinulla on muuttuvaan istumajärjestykseen painavia toiveita (esim. sijainti näkemisen kannalta, sosiaaliset syyt jne.) laita minulle viestiä sunnuntaihin mennessä.
PAKOLLINEN: Täytä työvihkoon tekstin 1 fraasit s. 4.
Muista myös edistää digikirjan tehtäviä (start-osio ja text 1 tehtävät oltava tehtynä ensi torstaina).
PLUSSATEHTÄVÄ: s. 5 Ruotsi-teemasivu.
Kuuntele, lue ja suomenna text 1 (kuuntele digistä, teksti löytyy myös työvihkosta). Ei tarvitse suomentaa kirjoittamalla, vaan niin että käyt päässä läpi.
Jatka Start-osion tehtävät loppuun.