Viimeinen läksy!
PAKOLLISET:
- Tee työvihkon s. 15 luetunymmärtämisen tehtävä.
- Tee digikirjasta tema familj och släkt tehtävät 6a ja 6b.
PLUSSA:
- Tee työvihkon s. 15 käännöslauseet.
- Digin kuuntelutehtävä 10a.
PAKOLLISET:
PLUSSA:
Tunnilla sanakoe teeman Välbefinnande och hälsa fraaseista (s.11).
Tee halutessasi harjoitussanakoe teemvihkosta (2p) ja korjaa ja tarkista eri värisellä kynällä (1p), vastaukset löydät materiaalit-sivulta.
OBS! Usealta puuttuu vielä suullinen tehtävä!
POISSAOLIJAT:
Tarkista fraasit ja tee merkinnät. Tee työvihkon s. 28 kaksi ylintä tehtävää. Pyydä merkinnät Familj och släkt teemasanastoon.
PAKOLLISET:
Täytä työvihkoon teeman Välbefinnande och hälsa fraasti s. 11. Näistä sanakoe torstain tunnilla.
Tiistain tunnilla kuuntelu samasta aiheesta.
POISSAOLIJAT:
PAKOLLISET:
Tee työvihkon s. 25 adjektiivit loppuun, täytä myös s. 26 taipumattomat adjektiivit.
Tee s. 10 alaosan tehtävät.
PAKOLLISET:
Jos tunnilla jäi kesken niin tee: kirjoitelman puhtaaksikirjoitus JA substantiivin käytön digitehtävät 1 ja 2
Työvihkon s. 10 ylin laatikko - hur mår du? Käännä lihavoidut ilmaisut.
PAKOLLISET:
Lue ja suomenna huolella text 5 ja hae tekstistä fraasit työvihkon sivulle 15.
PLUSSAT:
Utseende & kläder digitehtävät 4a, 4c, 4d, 6a, 8a.
PAKOLLISET:
Tunnilla kirjoitelma aiheista skola ja utseende och kläder. Tee kotona teemasanaston avulla erilliselle paperille max. 10 sanan/fraasin apulista teemojen TÄRKEIMMISTÄ ilmauksista.
PLUSSAT:
Työvihkon s. 8, 2p/tehtävä.
PAKOLLISET:
Tee edellisen kerran substantiivin taivutuksen tehtävät, jos vielä rästissä.
Tee työvihkon s. 6 loppuun.
PLUSSA:
Teemavihkon s. 13 alaosan laatikot, adjektiivi + substantiivi. 1-4p panostuksesta riippuen.
POISSAOLIJAT:
Kuuntele ja täytä dialogi Utseende och kläder (digikirja t. 2).
Täytä teemavihkon s. 11-13 ja pyydä merkinnät.
Tarkista työvihkon s. 24 substantiivin taivutustaulukko.
PAKOLLISET:
Tee työvihkosta s. 24 yläosan taulukko (osa olikin jo tehnyt tälle kerralle…:))
Tee digikirjasta substantiivin taivutuksen tehtävät 1, 3a, 5, 6.
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 22 (apua digikirjasta, epäsäännölliset substantiivit) ja pyydä tarkistukset s. 21. Muuten teimme suullisia harjoituksia koko tunnin.
PAKOLLISET:
Tee työvihkoon s. 24 substantiivin taivutuksen 4 ja 5 deklinaatio ja sivun alaosan tehtävä. Sama logiikka jatkuu taivutuksissa kuin muissakin deklinaatioissa, suku näkyviin ja tarkkana mikä on monikon pääte.
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 23 ja tarkista ja tee merkinnät s. 4-5.
PAKOLLISET:
Tee työvihkosta s. 4 Gunilla har-laatikko ja s. 5 Sven har-laatikko (Obs! tarkkana adjektiivin muodon kanssa!). Täytä myös loput kroppasanat (apua digikirjan sanakirjasta).
Huolehdi että kaikki digikirjan persoonapronominien tehtävät ovat tehdyt, myös refleksiivipronominien 1 tehtävä. Katson niistä pisteet tiistai-aamuna.
POISSAOLIJAT:
Täytä teemavihkos s.11 eka laatikko ja pyydä merkinnät.
Tee työvihkon s. 4.
Tee työvihkon s. 19 ja pyydä merkinnät. Apua digikirjan teoriasta (persoonapronominien alla).
PAKOLLISET:
SANAKOE TEMA SKOLA FRAASEISTA!
Tee halutessasi harjoitussanakoe teemavihkosta, tarkista ja korjaa erivärisellä kynällä (3p)
POISSAOLIJAT:
tee loppuun text 3 ja tema skola digitehtävät, myös kuuntelut! (myös tunnilla olleet tekee jos ne vielä tekemättä.
Täytä työvihkon s. 17 alaosan teoria, tarkista s. 18 yläosan tehtävät kaverilta tai opelta.
Sovi kuuntelulle aika kasvotusten open kanssa.
PAKOLLISET:
Tee työvihkosta s. 18 kaksi ylintä tehtävää.
OBS!
Jos olit pois to 7.12. tunnilta, tee halutessasi kotiläksypisteiden korvaamiseksi text 3 tehtävä 1b huolella. (Muilla oli läksynkuulustelu)
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 17 ja s. 3 loppuun.
PAKOLLISET:
Täytä viimeistään nyt tema skola fraasit vihkoon, jos et vielä ole tehnyt! (näistä sanakoe pe 15.12.)
Tee työvihkon skola-teemasta s. 2 loppuun (lukkarisivu) ja s. 3 ylin aukkotehtävä.
OBS!
Kurssiaikataulua muokattu johtuen perjantain tunnin runsaasta poissaolosta!
POISSAOLIJAT:
Emme menneet uuteen asiaan perjantaina.
Täytä työvihkoon tema Skola fraasit sivulle 1.
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 16. Pyydä opelta moniste ja tee sitten siihen merkinnät.
PAKOLLISET:
Kuuntele, lue ja suomenna teksti 3 digikirjasta! (3 p)
POISSAOLIJAT:
Kuuntele ja täytä dialogi skola. Pyydä merkinnät teemavihkon sivuista (tema skola).
Tee digikirjasta käskymuodon tehtävät 1, 2a, 3a.
Päättöpäivän ohjeet löytyvät materiaalit-sivulta.
Työvihkon takasivu on plussatehtävä.
POISSAOLIJAT:
Tee loppuun työvihkon tehtävät aiheista kompisar och vänner ja verbit.
PAKOLLISET:
PLUSSAT:
Teemavihkon s. 6 viestit ystäville.
POISSAOLIJAT:
Tee teemavihkosta teema kompisar och vänner s. 5-6
Varaudu tekemään verbikoe tunnin lopulla.
Perjantain tunnilla verbikoe jossa epäsäännöllisten ja vahvojen verbien ensimmäinen sivu työvihkosta, sekä aikaumuodot (pienessä osassa).
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 27, 28, 30 ja 31.
Täytä työvihkon s. 30-31 kaikki verbit jotka osaat ja muistat. Laita vaikka vain alkukirjain jos et muuta johonkin muista. Yritä parhaasi :)
Sanakoe tekstin 4 fraaseista. Voit hyödyntää valmistautumisessa materiaalit-sivuilta löytyviä Quizlettejä.
Halutessasi voit myös tehdä teemavihkosta löytyvän harjoitussanakokeen. Sen vastaukset löydät myös materiaalit-sivulta. Korjaus ja tarkistus eri värisellä kynällä.
PAKOLLISET:
Tee työvihkosta s. 11 etsimällä ilmaukset teemavihkon teemasanastosta (OBS! kaksisivuinen).
OBS! Suullisen lukutehtävän palautus su 12.11. klo 21.00 mennessä Flip-sovellukseen (sovelluksen ohje materiaalit-sivulla), pyydä opettajalta tehtävä ensi tunnilla jos olit pois tänään.
POISSAOLIJAT: Pyydä tarkistukset tekstin 4 fraaseista ja edellisen kerran läksyistä.
PAKOLLISET:
Tee kaikki tehtävät huolella.
Täytä työvihkoon tekstin 4 fraasit.
Täytä** teemavihkoon** tema Mat (eli ruoka…)- aukeamalle puuttuvat sanat.
Tee sivulauseen harjoitustehtävä työvihkosta (käännöslauseet, löydät apua ruokasanoihin teemavihkon ruokateeman aukeamalta).
Tee digikirjasta opintokortin tehtävät aiheista: text 4 + sivulause.
Kaikki tehtävät tarkistetaan keskiviikon tunnilla, tekemättömät tehtävät = poissaolo maanantain tunnilta.
PERJANTAIN POISSAOLIJAT:
Pyydä kaverilta tekstin 4 merkinnät. Tee työvihkosta sivulauseen teoriasivu (apua digikirjasta). Tee työvihkon monivalintatehtävä sivulauseeseen liittyen.
Lue ja suomenna text 4 huolella ajatuksen kanssa! Käytä apunasi digikirjan kappalesanastoa. Tämä on läksy ja tulee tehdä…vink vink.
Tee loppuun DIGI 2-paketin tehtävät (kaikki aiheet käsitelty jo), deadline pe klo 16.00.
Tunnilla kuuntelukoe, jossa teemat Sverige (text 1), fritid + lukusanat. Lisäksi teemme lyhyen kirjoitelman jossa edellämainittujen lisäksi tulee osata päälauseen sanajärjestys + ajanilmaukset.
POISSAOLIJAT:
Tee työvihkon s. 6, pyydä merkinnät + teemavihkon s. 3-4 merkinnät. Tarkista myös edellinen läkys, s. 8 käännöslauseet.
PAKOLLISET:
Tee työvihkon s. 7.
PAKOLLISET:
Tee loppuun työvihkoon tekstin 2 fraasit.
POISSAOLIJAT:
Kuuntele, lue ja suomenna text 2. Pyydä merkinnät kaverilta. Tarkista s. 21 työvihkosta. Työvihkon s. 1-2 plussatehtävä joka katsotaan periodin päätteksi.
PAKOLLISET:
OBS! Muista DIGI 1- paketin deadline on pe klo 16. Toivottavasti olet jo tehnyt tehtävät…
POISSAOLIJAT:
Täytä työvihkon s. 20 loppuun ja pyydä merkinnät.
Sanakoe tekstin 1 fraasisivusta. Voit hyödyntää valmistautumisessa materiaalit-sivulta löytyviä quizlettejä.
Halutessasi voit tehdä myös harjoitussanakokeen. Se löytyy teemavihkosta osiosta Testa dig själv. Lue huolella ohjeet, erityisesti tarkastamiseen liittyen! Se on plussatehtävä, mutta lämmin suositus sille.
PAKOLLISET:
Täytä työvihkoon teksti 1 fraasit s. 4.
PLUSSA:
Tee työvihkon s. 5. Hae laatikoihin tietoa ruotsalaisista asioista suomeksi. Panostuksen perusteella plussapisteitä jaossa 1-3p.
POISSAOLIJAT:
PAKOLLISET:
Tee loppuun Start-osion tehtävät. Muista myös kuuntelut! (korvan kuva)
Lue ja suomenna text 1 työvihkosta. Käytä apunasi digikirjan kappalesanastoa. Ei tarvitse suomentaa kirjallisesti vaan niin että ymmärrät mistä teksti kertoo.